Reactie van bezoekers: ‘Eenvoudig, logisch en leuk’

‘Eenvoudig, logisch en leuk’, dat is de reactie van veel klanten op DigiReceptie Bezoekersregistratie, een service die receptiemedewerkers de bezoekersregistratie uit handen neemt. Een iPad en software is alles wat nodig is om de bezoekersregistratie volledig te digitaliseren. Een bezoeker selecteert in het menu met wie hij of zij een afspraak heeft, voert zijn of haar gegevens in waarna de DigiReceptie automatisch een email- of sms notificatie stuurt naar de betreffende medewerker.

Modern alternatief
‘Waarom was dit er niet eerder?’, vragen klanten zich wel af ‘, zegt Timon Jacobs, directeur van DigiReceptie. Het digitaliseren van bezoekersregistratie is volgens hem een simpel idee dat past in deze tijd; het is een modern alternatief voor de papieren lijsten die nog in veel organisaties worden gebruikt.

Luxe beleving
De iPads voorzien van registratiesoftware kunnen op de balie worden neergezet, op een standaard in de ontvangstruimte worden geplaatst of in de muur worden ingebouwd. ‘De beleving is luxe en anders dan wanneer je je gegevens achterlaat op een stuk papier’, zegt Jacobs. ‘Organisaties kunnen hun aanzien met DigiReceptie verhogen. Bovendien voldoen ze met het systeem aan de ISO normen volgens de wetgeving met betrekking tot bezoekersregistratie.’

Zelf aan de slag
Bezoekers kunnen zelf met de apparatuur aan de slag. Tijdens het registratieproces kunnen ze een foto laten maken en – als er een pasprinter aan het systeem is gekoppeld – een pasje met QR code afdrukken. Bij een volgend bezoek hoeven ze dan alleen het pasje te scannen en aan te geven voor wie ze komen.

Direct en snel acteren
DigiReceptie kan de hospitality in organisaties sterk verbeteren, vindt Jacobs. ‘We hebben bijvoorbeeld gemerkt dat het aanmelden van bezoekers via email of sms goed werkt. Er wordt directer en sneller op een email of sms geacteerd dan op een telefoontje van de receptie.’ Een ander voordeel is de data die wordt opgeslagen. Zo is snel na te gaan hoeveel BHV’ers er in het pand aanwezig zijn en is het eenvoudiger bezoekerslijsten te beheren. ‘In het geval van een calamiteiten is er altijd een actueel overzicht van de bezoekers in het pand. We kunnen op de minuut zien wanneer iemand binnen is.’

Bekijk de laatste mailing

Typ uw gewenste zoekwoord in en duw op Enter om te zoeken